Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnnarella, Lorie A.
TitelUsing Creative Drama in the Writing Process.
Quelle(1999), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Techniques; Creative Activities; Drama; Elementary Education; Imagination; Listening Skills; Visualization; Writing Exercises; Writing Instruction
AbstractCreative drama can be used productively in the classroom by allowing students to dream and to put these ideas down on paper. Guided imagery is a way of accomplishing this. Guided imagery is when the creative drama teacher guides students on a journey through the imagination. It can be used as a prereading and prewriting exercise. Listening and speaking skills can also be developed with the use of guided imagery. Use of the guided imagery procedure involves breathing exercises, description of the journey or imaginary object, and discussion of the experience afterward. Visualizing and imaging are used almost simultaneously as the use of guided imagery is implemented in the teaching of writing. (Contains 10 references.) (EF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: